Παρασκευή 17 Μαΐου 2013

Ρούλα Νάννου. Το ταμείο είναι μείον

 
Τώρα που κόπασε λίγο ο κουρνιαχτός από τις αλλοπρόσαλλες συμπεριφορές ορισμένων, είναι ώρα να κάνουμε ταμείο και να αποδώσουμε τα του Καίσαρος.
Η κόντρα που καλλιεργήθηκε με το Υπουργείο Ναυτιλίας για το θέμα της ασφαλιστικής κάλυψης των σκαφών προς τρίτους βάσει των διατάξεων του ΠΔ 06/12, ήταν τελείως αψυχολόγητη και αδικαιολόγητη.
Συνέπεια αυτής η αποδρομολόγηση των ferries με ό,τι αυτό συνεπάγεται.
Οι αγαπητοί ιδιοκτήτες, πρέπει να ξέρουν ότι με την κάλυψη αυτή, που επιβάλλεται από την Κοινοτική Οδηγία 2009/20/EC (γνωστή στο ναυτικό κόσμο ως P&I), τίθεται περιορισμός ευθύνης των Πλοιοκτητών σύμφωνα με την Διεθνή Σύμβαση και αποζημιώνονται πλήρως τόσο τα μέλη του πληρώματος όσο και οι επιβάτες σε περίπτωση ατυχήματος ή ζημίας κατά τη διάρκεια του πλου.
Συνεπώς, η κάλυψη είναι προς το συμφέρον όλων των εμπλεκομένων (πλοιοκτητών, ναυτικών και επιβατών).
Η ασφαλιστική επιβάρυνση των πλοιοκτητών είναι ευτελούς αξίας και ανάξια συζητήσεως.  Κανέναν δεν συμφέρει και κανένα πλοίο στον κόσμο δεν κυκλοφορεί χωρίς αυτή τη κάλυψη διότι ορισμένες φορές οι απαιτήσεις είναι πολλαπλάσιες και αυτής ακόμη της αξίας του σκάφους.
Όλα όσα ακούστηκαν περί πιθανού χαρακτηρισμού των ferries ως «ποντοπόρα» δεν ευσταθούν διότι ο όρος αυτός δεν συναντάται πουθενά στο ΠΔ 06/12. Επίσης και η άποψη που διατυπώθηκε από τον Κ.Λ.Πειραιώς περί δυνατότητας λειτουργίας των σκαφών μέχρι την έκδοση της απόφασης του ΣτΕ δεν ευσταθεί, διότι τα διαλαμβανόμενα στην παρ.7 άρθ.5 ΠΔ 06/12 αφορούν μόνο τα καταπλέοντα από εξωτερικό πλοία.
Αντίθετα, η γνωμοδότηση του ΝΣΚ ήταν σαφής.
Ούτως εχόντων των πραγμάτων, διερωτώμαι γιατί έγινε τόσος θόρυβος.
Ήταν άραγε ανάγκη να φθάσουμε στα άκρα;
Πιστεύω ότι αν είχαμε γίνει κοινωνοί του προβλήματος θα μπορούσαμε με γόνιμο διάλογο να πείσουμε τους ιδιοκτήτες να προβούν στην κάλυψη οπότε θα είχε λυθεί και το πρόβλημα.
Εάν κρίνουμε από το γεγονός ότι όλο αυτό το διάστημα κανέναν άλλον δεν ακούσαμε να μιλάει και να ωρύεται κατά του Υπουργού παρά μόνο το δήμαρχο, πιθανολογώ ότι τη γραμμή πλεύσης την είχε χαράξει ο ίδιος.  Πιστεύω ότι δεν είναι ο μόνος, αλλά την κύρια ευθύνη αυτής της δυσάρεστης εξέλιξης  την έχει ο δήμαρχος ο οποίος φάνηκε να λειτουργεί ως άτυπος δικηγόρος της Κοινοπραξίας.
Η αλαζονική, προσβλητική και απειλητική συμπεριφορά του δημάρχου προς τον καθ΄ύλην αρμόδιο Υπουργό, πιστεύω ότι προκάλεσε την οργή του, γιαυτό και τον απέκλεισε από τις συναντήσεις με άλλους φορείς με αποτέλεσμα να αρνηθεί να δώσει κι άλλη παράταση, για να μην φανεί ότι υποκύπτει σε απειλές.
Η απαξίωση που επέδειξε ο δήμαρχος για μια ακόμη φορά προς το Δημ. Συμβούλιο είχε επιπτώσεις, οι οποίες ίσως είχαν αποφευχθεί εάν υπήρξε έγκαιρη ενημέρωση .
Οι στοχευμένες πολιτικές πελατειακές σχέσεις του δεν του επέτρεψαν να κοινοποιήσει το θέμα. Προσδοκώντας πολιτικά οφέλη από μία ευμενή εξέλιξη, κράτησε επί 40 ημέρες επτασφράγιστο μυστικό το ενδεχόμενο αποδρομολόγησης των ferries.
Η σύγκληση του Δημ. Συμβουλίου λίγες μόνο ώρες πριν εκπνεύσει η τελευταία παράταση του Υπουργού, ήταν προσχηματική και δεν μπορούσε να προσφέρει τίποτα, διότι και το σχοινί ήταν τεντωμένο και τα ξένα ferries είχαν ήδη αρχίσει να καταφθάνουν.
Είμαι της άποψης ότι ένα τόσο σοβαρό θέμα όπως τούτο έπρεπε να το διαχειριστεί κάποιος με γνώσεις περί τα πράγματα. Και δεν ξέρω αν ο κ.Τσαβαρής εκτός των άλλων ιδιοτήτων διεκδικεί κι αυτόν τον τίτλο.
Πάντως οι παληκαρισμοί και οι απειλές δεν περνάνε σήμερα και μόνο κακό κάνουν σε μία υπόθεση.
Το να γυρίζει από κανάλι σε κανάλι και να μιλάει για ΄ποντοπόρο΄ και για ‘απόφαση’ Κ.Λ.Πειραιά, το μόνο που καταφέρνει είναι να εκτίθεται.  
Το νησί μας έγινε πρώτο θέμα και γελάει μαζί όλη η Ελλάδα.
Πάντως ο δήμαρχος με τη νέα του άτυπη ιδιότητα ως μεσολαβητής της Κοινοπραξίας κατάφερε το ακατόρθωτο. Να αράξει 26 νεότευκτα Ferry boats επιφέροντας τεράστια οικονομική αιμορραγία στους ιδιοκτήτες και πάνω από 200 εργαζόμενους - μέλη των πληρωμάτων – να τους στείλει σε πρόωρες …διακοπές.
Τέτοια ….επιτυχία δεν έχει ξαναγίνει.
Η ζημιά που προξένησε είναι ανεπανόρθωτη και μάλιστα πολυεπίπεδη. Ευθύνη όμως έχουν κι εκείνοι που τον επέλεξαν ή ανέχτηκαν να  εκπροσωπηθούν από έναν άνθρωπο, δήμαρχο μεν, αλλά άσχετο περί τα πράγματα, εξ ου και το αποτέλεσμα.
Ελπίζω σύντομα να ασφαλιστούν τα σκάφη και να ξαναμπούν στη δουλειά με τα ίδια πληρώματα που είχαν μέχρι προχθές, για να αποκατασταθεί πλήρως η εύρυθμη λειτουργία του πορθμείου.
Οι εποχές είναι δύσκολες για όλους.
Ρούλα  Νάννου
Υποψ. Δήμαρχος
Σαλαμίνα 16/5/2013
 

1 σχόλιο:

Ανώνυμος είπε...

Κατέβα και εσυ με τα ίδια μυαλά στις εκλογες και θα δεις τι ποσοστο θα πάρεις. Που μου μιλάτε όλοι για τους καϊμένους εργαζόμενους των 2 κοινοπραξιών λες και είναι όλο το νησι. Εδω είμαστε 100.000 μόνιμοι κάτοικοι που οι μισοί εργαζόμαστε Αθήνα - Πειραιά και εσυ μου κοιτάς τους 500 απολυμένους που θα μείνουν επειδή θα γίνει μία γεφυρα. Είναι επιχείρημα να λές οτι θα υποβαθμιστει το νησί και θα αυξηθεί η ανεργία; Αλλωστε την Σαλαμίνα την υποβαθμίσαμε πλέον τόσο που δεν πάει παρακάτω.