Η σύγκρουση του Υπουργείου Ναυτιλίας με τις
κοινοπραξίες ιδιοκτητών των F.B.
της γραμμής Σαλαμίνας - Περάματος οδήγησε,
για λίγες ώρες, σε αποκλεισμό χιλιάδες πολίτες, που έχουν την ατυχία να χρησιμοποιούν
για την καθημερινή τους μετακίνηση, υπό μορφή αστικής συγκοινωνίας προς και από το λεκανοπέδιο της Αττικής μία
από τις μεγαλύτερες, αν όχι την μεγαλύτερη
γραμμή της Ευρώπης. Τα ετήσια στοιχεία που καταγράφονται για την
λειτουργία αυτής της γραμμής είναι: 13.000.000 επιβάτες, 3.000.000 μικρά
αυτοκίνητα, 1.300.000 δίκυκλα, 280.000
φορτηγά αυτοκίνητα.
Δυστυχώς η σοβαρότητα με την οποία αντιμετωπίστηκε το πρόβλημα τόσο από το
Υπουργείο Ναυτιλίας όσο και από τις κοινοπραξίες των ιδιοκτητών, είναι
αντιστρόφως ανάλογη με τον ρόλο που διαδραματίζει η λειτουργία αυτής της
γραμμής στην ζωή των 80 χιλιάδων
κατοίκων της Σαλαμίνας.
Το ζήτημα που προκάλεσε την σύγκρουση, ήταν η
εφαρμογή της οδηγίας 2009/20/ΕΚ του Ευρωπαϊκού Κοινοβουλίου, σχετικά με την
ασφάλιση για αστική κάλυψη των
πλοιοκτητών, σε περίπτωση ναυτικού ατυχήματος. Η οδηγία αυτή ενσωματώθηκε στην Εθνική μας νομοθεσία από
31.12.2011 με το Προεδρικό Διάταγμα 6/2012.
Για ενάμιση περίπου χρόνο, την εφαρμογή τη
Ευρωπαϊκής οδηγίας την διαπραγματεύονταν εκπρόσωποι των κοινοπραξιών και από
5.4.2003 παρουσία του Δημάρχου Σαλαμίνας
με το Υπουργείο Ναυτιλίας, χωρίς
να υπάρχει η παραμικρή ευαισθησία από τους συμμετέχοντες σε αυτό τον διάλογο,
να ενημερώσουν την κοινή γνώμη.
Τελικά
το Υπουργείο με δελτίο τύπου στις 8.5.2013, μέσω του Γ’ Λιμενικού Τμήματος
Σαλαμίνας, ενημέρωσε Φορείς της Σαλαμίνας, συμπεριλαμβανομένης της ΟΕΕΣΣ, ότι «οι πλοιοκτήτες όλων των άλλων πορθμειακών
γραμμών της χώρας έχουν συμμορφωθεί προς τις απαιτήσεις του Π.Δ. και έχουν
προσκομίσει τις σχετικές βεβαιώσεις, εκτός από τις Κοινοπραξίες των F.B.
Σαλαμίνας, αν και τους δόθηκε 3 φορές παράτασης συμμόρφωσης, με αποτέλεσμα από
το βράδυ της Δευτέρας 13.5.2013 να απαγορεύσει τον απόπλου των ανασφάλιστων
πλοίων των κοινοπραξιών.»
Τελικά το Υπουργείο Ναυτιλίας από το βράδυ
της Δευτέρας 13.5.2013 απαγόρευσε την συνέχιση εκτέλεσης των δρομολογίων των
ανασφάλιστων πλοίων, με αποτέλεσμα να δημιουργηθεί έντονο πρόβλημα στην μετακίνηση των πολιτών.
Μας δημιουργείτε το εύλογο ερώτημα, «αφού το ίδιο το Υπουργείο
προσδιόρισε τον χρόνο απαγόρευσης των δρομολογίων, δεν επέλεξε λύση άμεσης εφαρμογής, με την
έγκαιρη μετακίνηση στην Σαλαμίνα πλοίων από άλλες πορθμειακές γραμμές ώστε να
μην οδηγηθεί η Σαλαμίνα σε κατάσταση ομηρίας, αφού σχηματίστηκαν ουρές που
ξεπερνούσαν τα 500 μέτρα στις 14.5.2013
που σταδιακά αντιμετωπίστηκε.»
Δυστυχώς για μια ακόμα φορά επιβεβαιώνεται η
έλλειψη κοινωνικής ευαισθησίας από τις
Κοινοπραξίες αφού δεν θεώρησαν αναγκαία την έκδοση, έστω υποτυπώδους δελτίου
τύπου ή ανακοίνωσης, που να γνωρίζουν
στους «πελάτες» τις θέσεις τους και να
ζητήσουν συγνώμη για την έκρυθμη κατάσταση που δημιουργήθηκε.
Όλη αυτή η κατάσταση οδηγεί στην αναγκαιότητα
της δημιουργίας εναλλακτικής λύσης στην μετακίνηση των πολιτών που δεν μπορεί
να είναι άλλη από την γέφυρα με όρους και προϋποθέσεις για τους οποίους θα
επανέλθουμε με νεώτερο δελτίο Τύπου.
Ζητάμε:
·
Να
καταργηθεί η απελευθέρωση των ναύλων στην θαλάσσια συγκοινωνία που εξυπηρετεί
την Σαλαμίνα, με την τροποποίηση της σχετικής κοινής Υπουργικής απόφασης του
2001.
·
Τον
χαρακτηρισμό των πορθμειακών γραμμών σαν
«ΑΣΤΙΚΗ ΓΡΑΜΜΗ» με άμεση εφαρμογή της πολιτικής εισιτηρίων που ισχύει σε όλες
τις αστικές γραμμές (Εκπτώσεις –κάρτες απεριορίστων διαδρομών, δωρεάν
μετακίνηση ευπαθών ομάδων κλπ.).
·
Ασφαλή
και απρόσκοπτη μετακίνηση.
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου